מרים סלע מלמדת ב"מטפלים" בית ספר לרפלקסולוגיה ברוח הגשטלט
רפלקסולוגיה ברוח הגשטלט, כמו הגשטלט, שמה דגש על השבת כוחות הריפוי הטבעיים והסמכות, אל האדם.
בזמננו, הדבר שאמור להיות ברור כשמש, אני, נהפך לדבר מה ערטילאי, אנו מצווים לזכור ספר חוקים שנתנו לנו ברי סמכא. האם נאה המפה הצהובה עם הוילון הוורוד? איני יכולה לראות אם יפה שילוב זה בעיני, אשאל אם כן בר סמכא.

מומחים מתארים לנו בדייקנות כיצד עלינו לחנך את ילדנו וכיצד להיות אנחנו.
אם קראתם אי פעם ספר המורה לכם כיצד לחנך את ילדכם, אם התפעלתם והחלטתם ללמוד וללכת בדרכו, וודאי תזכרו כיצד הפכתם קפואים, כיצד הושתק קולכם הפנימי, הפכתם לעלה נידף המנסה להיזכר מה ההתנהגות התקינה לנוכח המצב החדש שניקרה בזמן הזה.
אך אם פעם יצא לכם לחוות רגע קסום, שבו הרגשתם שאתם מחוברים לאותו קול פנימי, קול ליבכם, כי אז, כל שעשיתם, היה דרככם, דרך הטבע, אז הפתיעו אתכם כוחות פנימיים של יצירתיות, של ידע פנימי, של מסוגלות. מעשיכם היו לפי צווים פנימיים מוחשיים וברורים, להם היגיון מופלא. אם עסקתם באותו הזמן בריקוד, גופכם הבין את המוסיקה ורקד ריקוד ייחודי ומופלא.

אם הייתם בחיבור לקול הפנימי, אז חשתם תחושה של כיבוד עצמי וגבולות ברורים. מכאן כיבדתם את אישיותו המיוחדת של ילדכם, וילדכם, לא הופרע מלגדול ומלצמוח.
כוחותיו תורגמו באין מפריע לרצות, לחקור, ללכת בדרך הפנימית, האלוהית שהיא שלו בלבד. מתוך חוקיות היקום.
אדם שאינו מחולק וקרוע, לא מרצה כל אדם, מתוך תלות עצומה באהבת כולם.
לרשותו תהיה תמיכה עצמית ותחושת אהבה עצמית, שתאפשר לו להיות חופשי, שתי ידיו לרשותו ליצירת חייו.

אדם מוכלל, אחד, מחובר, יהיה בו דרייב, מרץ לחיות, לשמוח, הוא יפעל בעד עצמו.
בדרך הצו הפנימי אין טעות. יש בנו ידע גאוני, ששאוב מיכולתנו להבין את העולם ואת עצמנו, בחושים ערים.
ילד, זקוק להורה נוכח שאפשר לסמוך עליו, בעל עוצמה פנימית, שיודע מה הוא רוצה עכשיו, שמרגיש את עצמו ואת ילדו. לא לדחליל שמרכז הכובד שלו הוא חיצוני.
בגשטלט, וברפלקסולוגיה ברוח הגשטלט, המטרה היא לשוב ולנכס ולהתכלל עם אותם חלקים עצמיים, שנדחו שדוכאו . המטרה היא להשיב את הסמכות הפנימית לאדם.

ברפלקסולוגיה ברוח הגשטלט, אנחנו שואלים: האם אדם זה, נמצא כאן, בתודעה שלמה.
כל חלק מגופו, האם נמצא בחיות מלאה. נרגיש את איכותה של וויברציית החיים.
אדם שמרגיש לא בסדר ושעליו להיות אחר, מתנכר לחלקים בעצמו.

מוחנו קולט את הרגש מן הגוף, כדי להשתיק קול פנימי, להפריע להולכה העצבית, עלינו להוריד חיות מן הגוף או לכווצו. להוריד בריאות. אנחנו נרגיש בדיוק, איך אדם זה מוריד קליטה. האם יש כאן קונפליקט, התכתשות פנימית, האם ישנה כאן הימנעות, האם עצירה. אנחנו מרגישים את ההפרעה העכשווית להתכללות, להיותו של האדם אחד. אנחנו נותנים להפרעה מקום של הקשבה ולגיטימציה לעלות לפני השטח של התודעה. הגשטלט קורא לזה: לסיים תבנית. כלומר, להביא ליידי ביטוי, לסיים תהליך, לאפשר חזרה את זרימת החיים.
אז שב האדם ומוכלל, כל עוצמתו לרשותו. קולו הפנימי, ערנות ועניין בוראים לו את הדרך. הוא נמצא בגאוניות החיים, יעיל לעצמו ולסביבתו. בריא